Wednesday 29 July 2015

BBM BAHASA ARAB TAHUN 4


klik di tajuk berikut untuk memuat turun...
ُالهِوَايَة

Berikut ialah BBM tajuk ke 5   ُالهِوَايَة..... seadanya dari saya...semoga berguna kepada cikgu cikgu gba untuk dijadikan bbm...bbm ini cikgu cikgu boleh edit mengikut kehendak cikgu..

untuk tajuk ini saya mengajar membaca dan menyebut kalimah kalimah yang dipaparkan...secara berulang kali..secara kelas..kumpulan dan individu...kemudian saya akan memaparkan gambar...dan menyoal murid mengikut gambar yang di tayangkan juga secara kelas ..kumpulan dan individu..
Begitulah juga seterusnya...kemudian murid akan menulis apakah gambar yang saya paparkan...bbm ini saya gunakan sepanjang saya mengajar tajuk ini...

Aktiviti kumpulan untuk tajuk ini...menyusun  kalimah menjadi 3 ayat berdasarkan gambar yg diberi..memang seronok dan menarik minat murid murid untuk belajar b.arab..x perlu ayat susah susah....yang mudah..apa yang sudah kita ajar sebelum ini..
Pengajaran secara berkumpulan ini dapat meningkatkan kemahiran sosial serta memupuk semangat atau nilai positif seperti kerjasama, tolak ansur, bertanggungjawab dan kepimpinan.

 memupuk murid berani kehadapan....membentangkan hasil kerja berkumpulan
Inilah contoh hasil kerja murid murid dalam aktiviti berkumpulan ini...
Apa yang baik itu adalah dari Allah....dan yg kurang itu adalah kelemahan diri saya...sekadar perkongsian...
klik di tajuk berikut untuk memuat turun...

     ِالتَّعَرُّفُ إِلى الحَيَوَانَات 

Berikut ialah BBM tajuk ke 6 Tahun 4..  ِالتَّعَرُّفُ إِلى الحَيَوَانَات



5 comments:

  1. Teruskan kerja berpahala, smga tetap menjadi inspirasi

    ReplyDelete
  2. Semoga usaha ustazah diberkati...terima kasih sbb berkongsi....

    ReplyDelete
  3. USTZ SITI...MINTA IZIN NAK AMBIL BAHAN ABM SINI

    ReplyDelete
  4. بارك الله فيك....شكرا جزيلا

    ReplyDelete

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...